A War-Torn Alliances Liga 4 hét szervezett, mégis brutális Warmachine és Horda játékot takar, melynek célja a szórakozás és a szórakoztatás, minél több új játékos megnyerése, valamint a már meglévő játékosok aktivitásának támogatása. A játékokat a szervező klubbokban, a Cantinában, a Főnixcsarnokban és a D21-ben lehet lejátszani. A résztvevők ligapontokat gyűjtenek a lejátszott meccsekkel és az egyéb plusz feladatok teljesítésével. Az idei liga egy fontos változást hoz majd a játékosok életébe, ugyanis az eddigi ligákkal ellentétben nem biztos, hogy a legtöbb ligapontot szerzett játékos nyeri a küzdelemsorozatot, csak a liga végén megrendezett rájátszásban szerez magának előnyösebb pozíciót! A játékok háttértörténete hétről hétre változik, amelyről a szervezők tájékoztatják a játékosokat. Mivel a szervezők maguk is játszanak, a körülmények előre rögzítettek, de meglepetésként kerülnek kihirdetésre minden hét első liganapján. .
SZABÁLYOK
A liga 2012 November 12.-én kezdődik, és December 16.-án egy „rájátszás héttel” zárul. A rájátszás rendszerének a lényege, hogy annak, aki végigküzdötte az eseményt akkor is maradjon esélye a végső győzelemre, ha ligapontok alapján lecsúszna az első helyről. A 4. hét végén a (már megszokott) embermagas oszlop első négy helyezettje automatikusan bejut a rájátszás hét vasárnapján rendezett versenybe. Bármelyik másik versenyző, aki minden héten játszott legalább egyszer, és szeretne részt venni a végső küzdelemben, a rájátszáshéten fog megmérkőzni. Az embermagas oszlopon elért helyezés alapján a legalacsonyabb helyen álló játékos játszik a legjobb helyet elért játékossal, a résztvevők számától függően akár több fordulóban, egyenes kieséses rendszerben, míg kikerül közülük a négy legjobb. A rájátszás meccseket még kötetlenül lehet a héten lejátszani. Vasárnap a 8 döntős játszik egyenes kieséses rendszerben egy 3 fordulós versenyt, melynek végén kikerül az egyetlen BAJNOK! (Idén a citromdíjas a döntőt elveszítő versenyzőnk lesz.)
Felszerelés
A ligán a játékosoknak saját seregük kártyáival, filccel/cerkával, kockákkal, mérőeszközökkel, jelzőkkel, roncs jelzőkkel és sablonokkal, melyekre a játék során szükségük lehet, rendelkezniük kell.
Nevezés
A ligán való játék nevezési díja az adott klub tagsági díja. Nincsen külön költség!
A rendezvénnyel párhuzamosan fut a térképes kampány. Az ott lejátszott meccseket elfogadjuk ligameccsnek! A pontos feltételeket a térképes kampány vezetője, Pattison ismerteti a kampányban már regisztrált játékosokkal.
Festés, modellezés, helyettesítés és konverziók
A hobbi a gyönyörűen kifestett seregek összecsapásáról szól. Az eddig megrendezett ligák már nagyon szép festettség mellett futottak végig. Ezért idén már a meccseket teljesen festett és talpalt seregekkel kell lejátszani.
A festős szabályok a következők szerint változnak :
– A festésekért külön pontszám is jár ezek alapján: 30 mm base 1 pont, 40 mm base 2 pont, 50 mm base 5 pont, 120 mm base 10 pont. Ha a kifestett figura karakter, akkor +1 pont jár a kifestéséért.
– A festésért megszerezhető LP-k maximuma az adott héten játékkal megszerezhető LP-k száma. (MAXIMUM 21 LP) Az ezen felüli LP-k nem vesznek el, hanem átkerülnek a következő hétre!
– A kihirdetéstől kezdve lehet festeni! A liga indulásáig kifestett modellek pontszáma az első hét eredményéhez adódik hozzá.
A teljes festettség elérésében igyekszünk festősulikkal a játékosok segítségére lenni. Festettségben minimum szintet nem szabunk meg, ha valakit ilyen szabályok érdekelnek, akkor a Privateer Press versenyeire alkalmazott festési követelmények a mérvadók.
A figurák helyettesítése (“proxy”) a ligán megengedett, amíg az nem zavaró ellenfeled részére! /Például hozol egy Juggernautot annak ami, meg egyet Kodiaknak – na ez nem működik!!!/ Hamisított figura használata nem megengedett! Konverziók elfogadottak, míg azok tisztán jelképezik az adott PP figurát.
Sportszerűség
A játék célja a szórakoztatás, ezért a sportszerűtlenséget igyekezzen mindenki elkerülni! Ezzel eddig szerencsére nem volt baj. 🙂 Mivel a tét ebben a kiírásban kicsit „nagyobb”, mint az eddigi Ligák folyamán, szeretnénk megkérni a kedves versenyzőket arra, hogy a sportemberi viselkedésre fokozottan ügyeljetek. Sportszerűtlen az időhúzás, az ellenfél megfélemlítése, a visszajátszás. Az igazán kiemelkedő sportemberek emberi nagyságát a liga folyamán a szervezők elismerik, és jutalmazzák!
Pontszerzés
A liga szervezői nyomon követik a regisztrált játékosok helyezéseit. Erre az ún. létrát, (vagy ismertebb nevén az “embermagas oszlopot” használják). Minden játékos a ligát 0 Liga Ponttal kezdi. Liga Pontot (továbbiakban LP) játékkal, illetve egyéb módon lehet szerezni. A játékosok összesített LP-je határozza meg állását a létrán. Ez az állás játékról játékra változik. Pontegyenlősség esetén a létra adott fokára az a játékos áll fel, aki később szerezte meg a szükséges LP-t. A megszerezhető LP-ről az alábbi lista ad útmutatást:
Játék: 1
Győzelem: +3
Adott héten preferált játékot játszani: +1
Adott héten preferált játékot megnyerni: +2
2-3 fokkal jobb ellenfél legyőzése +1
4-7 fokkal jobb ellenfél legyőzése +2
8+ fokkal jobb ellenfél legyőzése +3
A Liga első hetében legfeljebb 15, a második héten legfeljebb 25, a harmadik héten legfeljebb 35, a negyedik héten legfeljebb 50 pontos seregekkel lehet játszani.
Ezeknél kisebb csatákat lehet játszani, de nagyobbakat nem!!! A rájátszás meccseket mindig 50 pontból kell játszani!
Kihívás
Bármely játékos kihívhatja a a létrán felette álló játékost! Ha a kihívónak kisebb pontszámú serege van csak festve, akkor abból a kisebb pontszámból megy majd a meccs.
Heti egy kihívás intézhető másik játékoshoz és heti egy kihívást kötelező elfogadni.
Ha egy játékos több kihívást kap egy héten, ő választhat közülük, egyet azonban kötelező neki elfogadnia. Ha ezt nem teszi meg, akkor ez a meccs számit a héten a legrosszabb meccsnek, az értéke 0. Ha egy játékos kihívását nem fogadták el, a kihívási jogát visszakapja és intézhet más játékoshoz kihívást.
Az első héten nincs kihívás. A kihívásokat a liga szervezőinek kell leadni, és az embermagas oszlopon lehet nyomon követni.
Az embermagas oszlop frissítésére minden új héten hétfőn kerül sor, az addig összegyűjtött pontokat a klubod liga szervezője gyűjti. A heti standba, tehát a megszerzett LP-be a 2 legjobb és a legrosszabb meccsed eredménye, valamint a hobbi/egyéb Liga Pontjaid számítanak csak bele! Ugyanazzal az ellenféllel egy héten csak 2 meccs játszható a Liga keretein belül!
Sereg és Horda összeállítás
A sereg illetve a horda összpontszáma nem haladhatja meg a megbeszélt pontértéket, és nem lehet 5 ponttal kevesebb, mint a megbeszélt pontérték. (Tehát nem lehetséges pl. csak egy Warcasterrel jelentkezni.) Zsoldosok megengedettek, míg azok megfelelnek minden egyéb rájuk vonatkozó szabálynak. A seregösszeállításban az alapkönyvek és a seregkönyvek, valamint a PP által elfogadott kiegészítések szabályai mérvadóak. Tier listák használhatóak.
A versenyen a következő könyvekben megjelent figurák játszanak:
Warmachine Prime MK2, Forces of Warmachine könyvek, Hordes Primal MK2, Wrath, Forces of Hordes könyvek, NQ magazin megjelent példányai, Domination, Colossals, Gargantuans kiadott figurái.
Kérjük a játékosokat, amennyiben seregükre valamilyen speciális szabály vonatkozik (NQ, Errata, Tier lista) , azt hozzák magukkal, és játék előtt tájékoztassák ellenfelüket, valamint a liga szervezőit!
Bonding
A liga alatt érvényesek az összekapcsolódás szabályai, lsd alapkönyvek.
Felkészülés a csatákra
Ligában használható egységek :
http://privateerpress.com/organized-play/leagues/dark-secrets
A ligát a következő fórumokon tudod nyomon követni:
http://geistwald.blog.hu
http://lfg.hu/forum/index.php?showtopic=16223
A pult
http://www.hallofthephoenix.eu/
Küldetések és terepasztalok
A játékok 4*4-es asztalon folynak. A terepfelállítás már a következő képpen történik:
– Mindkét játékos dob d6-ot, a nagyobbat dobó kezdi a felpakolást. Ezután felváltva mindketten felraktok 3-3 tereptárgyat. A tereptárgy mérete nem haladhatja meg a 6*6”-et. Tereptárgy nem kerülhet 3”-nél közelebb másik tereptárgyhoz, kivéve, ha a tereptárgy linear obstacle vagy lövészárok rendszer. Egy tereptárgy típusból maximum 3 db rakható fel!
– Miután a 2. játékos felrakta a 3. tereptárgyat, az elsőként rakó játékos dönthet úgy, hogy nem pakol többet. Ekkor a másik játékos még felrakhat egy tereptárgyat. Ha már nem rak fel, a terepállításnak vége, hiába szeretne az első játékos még felrakni terepet.
– Az arra jogosult játékos felrakja a tierekből adódó terepeit.
– Kimérésre kerülnek a scenario objektíváinak helyei. Ha ez egy házra, vízre vagy obstructionra esne, ezeket a terepeket a “legkisebb felfordulás” szabálya szerint kell arrébb mozgatni.
Kérnénk azonban a tisztelt játékosokat, hogy igyekezzenek az adott liga történetének megfelelően, és a józan paraszti észt segítségül hívva terepet állítani! /(Pl. a szigetre ne telepítsenek nagyvárost, sivatagba kikötőt, nagyvárosba meg erdőt…)/
Globális tényezők
A csatákat hétről hétre globális tényezők befolyásolják majd, amelyet az adott heti frissítésben találhatnak meg a játékosok. Ezek alkalmazása kötelező!
1.Hét 11.12.-18.: Khador tél – Minden az asztalra felrakott Shallow Water csak nehéz terep. Minden Deep Water nehéz terep,továbbá ha egy modell talpa rákerül dobj d6-al! 1-es esetén a jég beszakad és a modellre a Deep Water szabálya érvényesül. A játék folyamán esetlegesen az asztalra kerülő effekteket nem befolyásolja.
Szezonális kártyák
A PP honlapján közölt szezonális kártyák játszanak! Ezek az adott egységet lecserélik az adott ligában. Tehát ha pl. Cygnar kap egy kétéltű Fireflyt az adott ligára, akkor a ligameccsekre nem hozható a normális Firefly! Minden alkalommal felrakjuk az adott kártyákra mutató linket a honlapokra. Ebben a ligában különleges szövetségesek használhatóak a seregeknek, érdemes belőlük felkészülni ! Mivel senkitől sem várjuk el, hogy egy ligáért bevásároljon valamit egy általa nem gyűlytött frakcióból, a szövetséges modellek esetében elnézőbbek leszünk a proxykkal. Persze kölcsönkérni egy megfelelő egységet a ligára sokkal elegánsabb!
http://privateerpress.com/files/Dark%20Secrets%20Models%20and%20Upgrades.pdf
Díjak
Warlord: A liga lezárultával a rájátszás döntő győztese.
Citromdíj: A döntőt elveszítő játékos.
Küldetések
Minden héten 6 darab küldetésből dől el véletlenszerűen az, hogy mit kell játszani. A küldetések forgatókönyvei a PP Steamroller küldetései közül, és az aktuális PP liga küldetések közül kerülnek ki. Ezeket itt találjátok:
http://privateerpress.com/files/SR2012_Rules_V1.3.pdf
Extra küldetések: (kör=turn)
Véres valóság
Összefoglaló: Morrdh ősi oltárának szentségtelen lenyomata rányomta bélyegét a tájra. Itt a gyors halál sem irgalmas. Egyetlen épelméjű halandó sem keresné fel a helyet, ha nem lenne ennyire csábító a sírboltok kirablásával nyerhető jutalom!
Helyezzetek egy 40 mm-es talpat (a zászló jelképezi az oltárt ), az asztal közepére.. A Morrdh oltár akadály (obstruction).
A játékosok nem helyezhetnek el további tereptárgyat az oltár 3˝ -es körzetébe.
Standard 10”-es felállási zónák játszanak.
Speciális szabályok
Ha egy élő harcos modell a Morrdh oltár 10”-es körzetében hal meg, helyezz a modellre egy 5”-es AoE-t , majd a modellt távolítsd el a játékból. Mindenki, aki az AoE-n belül van elszenved egy, a meghalt modell alap ARM értékével induló sebzésdobást. Míg a warcaster vagy warlock az oltárral talpkontaktban van, minden baráti modell Arcane Assassin speciális szabályra tesz szert.
Minden körben, a második játékos második körétől kezdve, az oltáron 1 kontroll pont írható, ha a warcaster/warlock az oltárral talpkontaktban van, és nincsen az oltártól 4”-re ellenséges modell.
Győzelmi feltételek
Győzelmi feltételek: Ha egy játékos 3 KP-t szerez, megnyeri a játékot. A játékot az ellenséges vezér kiiktatásával is meg lehet nyerni.
Alagúti terror
Összefoglaló: Thornwood mindig is ismert volt arról, hogy a föld alatt futó alagutak könnyen beszakadhatnak! Győzd le az ellenséget, de közben igyekezz elkerülni az élve eltemettetést!
Speciális szabályok
A játék kezdete előtt, az asztalt négy negyedre kell felosztani.
Átlós felállítás van érvényben. A második játékos második körétől kezdve dobj d6-tal és nézd meg az alábbi táblázatot!
1: Délnyugati kvadráns beomlik
2: Délkeleti kvadráns beomlik
3: Északnyugati kvadráns beomlik
4: Északkeleti kvadráns beomlik
5 vagy 6: Nincs esemény
Minden, az adott táblanegyedben lévő modell -2 DEF és SPD büntetést szenved el, és a LOS 5˝ csökken a körre, ahogy az alagút elkezd összeomlani alattuk.
Minden körben, a második játékos második körétől kezdve, egy táblanegyedet akkor kontrollál egy játékos, ha neki van modellje az adott táblanegyedben, az ellenfelének pedig nincs.
Ahhoz, hogy egy egység kontrolláljon egy táblanegyedet az egység minden tagjának azon belül kell tartózkodnia. Menekülő egység nem kontrollál.
Győzelmi feltételek
Az a játékos, aki köre végén több táblanegyedet kontrollál, mint ellenfele, megnyeri a játékot. A játékot az ellenséges vezér kiiktatásával is meg lehet nyerni.